Slideshow image Slideshow image Slideshow image Slideshow image
Previous Next
Κάστανo

Κάστανo
Τα κάστανα είναι καρποί με πολλαπλές ιδιότητες, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και χαμηλά σε θερμίδες σε σχέση με άλλους καρπούς. Τα κάστανα είναι αμυλούχα, γλυκά, πλούσια σε γεύση και δημοφιλή φθινοπωρινοί καρποί με κέλυφος που προέρχονται από το βόρειο ημισφαίριο. Τα κάστανα δεν κατατάσσονται στους ξηρούς καρπούς, κυρίως γιατί δεν τρώγονται ξεραμένα αλλά φρέσκα και μαγειρεμένα (συνήθως βραστά ή ψητά) και χρησιμοποιούνται για την παρασκευή γλυκών, π.χ. μαρόν γλασέ (κάστανα βρασμένα, εμποτισμένα σε σιρόπι) ή μαρόν ντεγκιζέ (κάστανα καλυμμένα με σοκολάτα) ή μον μπλαν (κάστανα πουρέ με βανίλια και σαντιγί).
 
Η καστανιά είναι πολύ μεγάλο φυλλοβόλο δέντρο και ερμαφρόδιτο, διότι φέρει αρσενικά και θηλυκά άνθη στο ίδιο δέντρο. Τα κάστανα είναι πολύ μεγαλύτερα σε σύγκριση με άλλους καρπούς με κέλυφος, όπως τα κάσιους, τα μακαντάμια, τα καρύδια κ.λπ.
 
Κάστανα θρεπτικά συστατικά
 
Πραγματικά, η καστανιά δικαιολογημένα λέγεται και «αρτόδεντρο». Ο καρπός της, το κάστανο παρέχει 245 θερμίδες ανά 100 γρ. Το κάστανο, επιπλέον περιέχει 48% νερό, 45% υδατάνθρακες, 3% πρωτεΐνες, πολλά ορυκτά άλατα κυρίως ποτάσιο, καθώς και σημαντικές ποσότητες βιταμίνης Β1. Έτσι, το κάστανο αποτελεί μια πλήρη τροφή, ιδανική για παιδιά στην ανάπτυξη, για όσους αναρρώνουν και για αθλητές. Βέβαια, δεν συνιστάται να καταναλώνεται σε μεγάλη ποσότητα σε όσους προσέχουν τη σιλουέτα τους και σε όσους έχουν διαβήτη εξαιτίας της περιεκτικότητάς του σε σάκχαρα. Τα κάστανα έχουν μέτριο γλυκαιμικό δείκτη 54.
 
Τα κάστανα, σε αντίθεση με άλλους καρπούς και σπόρους, είναι σχετικά χαμηλά σε θερμίδες, περιέχουν λιγότερο λίπος, και είναι πλούσια σε μέταλλα, βιταμίνες και φυτοθρεπτικά συστατικά, που είναι απαραίτητα για την καλή υγεία.
Ένα άλλο μοναδικό χαρακτηριστικό που διαθέτουν τα κάστανα είναι ότι περιέχουν κυρίως άμυλο, σε αντίθεση με άλλους σπόρους και καρπούς, που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, πρωτεΐνες και λίπη. Έτσι, τα κάστανα έχουν διατροφική σύνθεση παρόμοια με εκείνη της γλυκοπατάτας, του καλαμποκιού, της πατάτας κ.λπ. Παρόλα αυτά, είναι καλύτερη πηγή μετάλλων, βιταμινών και ποιότητας πρωτεϊνών από τα υπόλοιπα αμυλούχα τρόφιμα. 
 
Πηγή: http://www.mydiatrofi.gr